Asculta Radio Diaspora Online
Asculta Radio Diaspora Online

Posts tagged with the keyword: ‘alimentatie sanatoasa’

Consumul zilnic de cârnaţi creşte cu 42% riscul de maladii cardiovasculare

Consumul zilnic de cârnaţi creşte cu 42% riscul de maladii cardiovasculare

Persoanele care consumă zilnic carne procesată – hot dog, cârnaţi, salam – prezintă cu 42% mai multe riscuri de a dezvolta maladii cardiovasculare, potrivit unui studiu făcut la Harvard.    Consumul zilnic de cârnaţi creşte cu 42% riscul de maladii cardiovasculare (Imagine: Victor Ciupuliga/Mediafax Foto) Studiul, apărut pe site-ul publicaţiei Circulation, este o analiză a 1.600 de cercetări realizate pe un total de peste 1,2 milioane de subiecţi în zece ţări. Potrivit studiului, o cantitate de minimum 50 de grame de carne procesată, fie într-un hot dog, fie în câteva felii mortadella sau de costiţă afumată, creşte cu 42% riscul de a avea o boală cardiovasculară şi cu 19% riscul de a dezvolta diabet.    “Dacă ne uităm la elementele nutritive din carnea roşie proaspătă şi din cea procesată în SUA, găsim aceeaşi proporţie de grăsime saturată şi de colesterol”, spune unul din autorii studiului, Renata Micha. “În schimb, în carnea procesată găsim de patru ori mai multă sare şi cu 50% mai mulţi nitraţi”, a adăugat cercetătoarea.     Astfel, mai degrabă diferenţa în conţinutul de sare şi de conservanţi, decât în cel de grăsime explică riscul crescut de boli cardiovasculare şi diabet dat de consumul de carne procesată în dauna celei proaspete, au constatat autorii studiului. Totodată, ei au sugerat să fie făcute mai multe studii privind consumul de carne şi efectele sale asupra sănătăţii, în special asupra riscurilor de îmbolnăvire de cancer de colon, însă separat pentru carnea proaspătă şi cea procesată.    “Pentru a scădea riscurile de atac cardiac şi de diabet, oamenii ar trebui să fie atenţi la ce tip de carne mănâncă. Produse precum costiţa, salamul, cârnaţii ar trebui evitate”, concluzionează Renata Micha, menţionând totuşi că o masă săptămânală pe bază de carne procesată prezintă riscuri relativ minime. Mediafax

mai multe... »

Un hot-dog pe zi creşte riscul de accident vascular cu 42%

Un hot-dog pe zi creşte riscul de accident vascular cu 42%

Consumarea unui hot-dog pe zi creşte riscul de boli cardiovasculare cu 42%, potrivit unui studiu ştiinţific publicat luni pe site-ul cotidianului Circulation, care arată riscurile asociate consumului de carne şi mezeluri. Studiul realizat la Facultatea de Medicină Harvard, menţionat de AFP, nu indică aceeaşi legătură cu consumul de carne proaspătă, de vacă, porc sau miel. Cercetarea s-a bazat pe analiza a 1 600 studii, desfăşurate pe circa 1,218 milioane de persoane din zece ţări. Studiul arată că ingerarea zilnică a 50 g de mezeluri, de exemplu, un hot-dog, câteva felii de mortadella sau de costiţă afumată, duce la creşterea cu 42% a riscului de a face o boală cardiovasculară şi cu 19% a riscului de diabet. Se ştie că sarea contribuie la creşterea presiunii sanguine, unul din principalii factori care declanşează bolile cardiace. S-a stabilit, în cadrul studiilor pe animale, că ateroscleroza (îngroşarea pereţilor arterelor mari) este favorizată de conservanţii pe bază de nitraţi, care scad toleranţa la glucoză, deschizând astfel calea diabetului, arată autorii studiului. Ei adaugă că ar trebui realizate mai multe studii despre consumul de carne şi efectele sale asupra sănătăţii (mai ales în legătură cu cancerul de colon), separat pe carnea proaspătă şi carnea conservată. AGERPRES

mai multe... »
Copyright 2010 © Radio Diaspora Online, in parteneriat cu: Anunturi Gratuite, Biserica Tv, EUROHandbal.ro, Med Repair, Diaspora Tv, Syscone, Radio Credinta
Conținutul acestui site nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni